شرایط و قوانین
رضایت مشتری بالاترین سرمایه ایست که میتوانیم داشته باشیم.از اینکه قوانین و شرایط خرید و مقررات مربوطه را با دقت میخوانید از شما سپاسگزاریم.
قوانین عمومی
کلیه اصول و رویههای فروشگاه اینترنتی 220 منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
درصورتیکه هر زمان در قوانین مندرج، رویهها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است.
ثبت اطلاعات مشتریان
مشتری موظف است در هنگام ثبتنام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی بهدقت وارد کند.
همچنین ايميل و شماره تماس ثبتشده میبایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتیکه اطلاعات مندرج در حساب كاربري مشتری صحيح نباشد، مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گمشدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه به ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.
خاطرنشان میگردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
ارتباطات الکترونیکی
با توجه به اینکه فروشگاه اینترنتی 220، یک فروشگاه آنلاین میباشد.
هنگامیکه شما از خدمات آن استفاده میکنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه ایمیل میزنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود و درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه بهصورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
قیمتها و موجودی کالاها
کلیه قیمتهای مندرج در سایت بهروز و صحیح میباشد.
برای سفارش عمده یک کالا بهتر است قبل از سفارش با بخش فروش هماهنگ نمایید.
در صورتی که کالایی موجود نباشد امکان خرید آن تا زمانیکه محصول مورد نظر دوباره موجود شود ممکن نخواهد بود.
در صورتی که خریدار نیاز به اطلاع رسانی در رابطه با موجود شدن کالایی داشته باشد میتواند به فعال کردن گزینه های مربوط به هر محصول،از موجود شدن یا تغییر قیمت محصول اطلاع حاصل کند.همچنین در صورت تغییر قیمتها، سفارشهایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت شدهاند مشمول قیمتهای جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درجشده باشد
نحوه ثبت و ارسال سفارش و هزینههای مربوطه
ارسال سریع و دقیق سفارشها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وبسایت فروشگاه میباشد. به سفارشهای ثبتشده ای که بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «تایید پرداخت» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمیگردد.سفارشها در شرایط عادی در همان روز و حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش میگردند.
در این حالت وضعیت سفارش به «در انتظار بررسی» تغییر میکند. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشهای ثبتشده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين میشود، ارسال میگردد و هزینه بستهبندی و ارسال سفارشها بر عهده مشتری میباشد.
هزینه ی بسته بندی
هزینه بستهبندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداریشده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیتها و آسیبهای احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.هزینههای حمل سفارشها به عهده مشتری میباشد مگر در مواردی که قید ارسال رایگان در محصول مورد نظر وجود داشته باشد. انواع روشهای حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش دادهشده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب میباشد.
توچه! :
هزینه اخذشده برای ارسال با پست، بهصورت متوسط محاسبهشده است.
این هزینه در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بستهبندی و هزینه پستی میباشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است.روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوسهای بینشهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینههای حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آنها فعال میباشد مقدور خواهد بود.
همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
پس از ارسال وضعیت سفارش به «در حال انجام» تغییر میکند.
درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پسازآن وضعیت سفارش به «تکمیل شده» تغییر خواهد کرد.در صورت نیاز به هماهنگی در حین آمادهسازی سفارش، با شماره تماسهای اعلامشده از سوی مشتری تماس حاصل میگردد.
تمامی سفارشهای مشتری، از قسمت «سفارشها» قابل مشاهده است.
لغو یا استردادد سفارش
در صورت بروز مشکلی درروند جمعآوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «درخواست لغو» درآمده، مراتب بهوسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلامشده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.پس از خروج بستهها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری) و یا بخش تحویل سفارشها حضوری، وضعیت سفارش به «تکمیل شده» تغییر مییابد.
در صورت درخواست مشتری مبنی بر لغو ارسال وضعیت سفارش به حالت «لغو شده» نمایش داده میشود .
همچین در صورتی که انتقال و یا پرداخت آنلاین به درستی انجام نگیرد وضعیت سفارش به صورت ناموفق در خواهد آمد.دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش بهتمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدودسازی پیامکهای انبوه) به اطلاع مشتری میرسد.
روشهای پرداخت
پرداخت مبلغ سفارش به صورت پرداخت آنلاين ویا انتقال کارت به کارت به حساب مشخص شده و یا در بعضی از محصولات و بسته به شرایط پرداخت در محل امکان پذیر است.
برای سفارشهای با امکان پرداخت در محل، پرداخت بهوسیله کارتخوان وجود دارد.
بدین منظور نیاز است مشتری قبل از مراجعه هماهنگیهای لازم را بهصورت تلفنی انجام دهد.
در صورتی که انتقال کارت به کارت برای تسویه انجام گیرد وضعیت سفارش به «در انتظار پرداخت» تغییر خواهد کرد.
لازم به ذکر است چناچه پرداخت در همان روز انجام نگیرد ترتیب اثری به سفارش داده نمیشود و سفارش مربوطه از سبد خرید مشتری حذف خواهد شد و تمام مسئولیت آن بر عهده ی مشتری است.
روشهای ارسال سفارش و شرایط مربوطه
ارسال کلیه سفارشها از دفتر مرکزی فروشگاه در همدان انجام میپذیرد.
سفارشهای ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میشوند.
همچنین مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده میشود.
نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم میباشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پسکرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده میشود.
پست پیشتاز:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است.
این زمان برای مراكز استان 1 تا 2 روز، شهرستانهای بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای كوچك و روستاها 3 روز میباشد. هرگونه تأخیر در این زمانبندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.
پست سفارشی:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 الی 7 روز است.
دقت داشته باشید به دلیل حمل بستههای بزرگ با این روش، امکان صدمه دیدن قطعات در حین حمل زیاد میباشد.
توصیه میگردد برای سفارشها حساس به ضربه از این روش استفاده ننماید.
هزینه ارسال با پست سفارشی برای سفارشهایی که مبلغ آنها از میزان خاصی بیشتر باشد، بهصورت تخفیف از جمع سفارش کسر میگردد.
شرایط این تخفیف در مرحله تعیین نوع ارسال، مشخص شده است.
تیپاكس:
تیپاكس یک شركت حملونقل خصوصی است.
این شرکت تنها در برخی شهرهای ایران خدماترسانی میکند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است.
هزینه حمل بستهها نیز با توجه به وزن بستهها تعیین میشود.
در این روش بستهها بهصورت پسکرایه ارسال میشوند و به این معنی كه تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت میشود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت میشود.
باربری و ترمینال:
در این دو روش نیز همانند تیپاكس بستهها بهصورت پسکرایه ارسالشده و امکان ارسال بستهها به تمام شهرهای کشور مقدور میباشد. تمامی سفارشها در این روش بهصورت پیشفرض تحویل انبار شرکتهای مسافربری (ارسال با اتوبوس) میشوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر تبریز، با دفتر فروش تبریز تماس حاصل فرمایید.
تحویل حضوری در همدان :
این روش تنها مختص شهر همدان بوده و پس از ساعت 15:00 برای سفارشهایی که تا قبل از ساعت 12:00 همان روز ثبتشده باشند انجام میپذیرد. تحویل بسته به دو صورت قابل انجام است:
– تحویل حضوری در محل مشخص شده
– ارسال با پیک موتوری و یا پست
ارسال یا تحویل سفارشها با هماهنگی قبلی انجامشده و پرداخت مبلغ آن در زمان تحویل (بهشرط هماهنگی قبلی) میسر میباشد.
نكته مهم:
تمامی بستههای ارسالی بهصورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریفشده برای بستهبندی تحویل پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاكس شده و در زمان ارسال بیمه میشوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، بهواسطه مفقودی، آتشسوزی و … است.
در صورت كوتاهی و حمل نامناسب شرکتهای فوق، هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
گارانتی و خدمات پس از فروش:
مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی 48 ساعت میباشد.
در صورت وجود هرگونه مغایرت، میتوان در مهلت تعیینشده با دفتر همدان تماس حاصل نمود تا در اسرع وقت رسیدگیهای لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیینشده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت. توجه داشته باشید محصولات مصرفی قابل تعویض نمیباشند.
تعویض یا مرجوع نمودن دستگاه بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتیکه دستگاه دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.
برگشت خوردن سفارش:
درصورتیکه بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد، وضعیت سفارش به حالت «مسترد شده» درخواهد آمد.
علت برگشت بسته بررسی میشود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.
سیاست قیمتگذاری:
قیمتهای درجشده در سایت بر اساس تکفروشی میباشد.
بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای سفارشهای عمده بررسی میشود و برای خردهفروشی تخفیفی اعمال نمیشود.
بااینوجود برای ارسال سفارشی سفارشها با مبلغ خاص، امکان ارسال رایگان فراهم گردیده است که بهصورت خودکار بر روی سفارشها اعمال میگردد.همینطور بهصورت منظم برخی کالاها در بخش «پیشنهاد های شگفت انگیز / کالاهای دستچین» قرار میگیرند که تنها با تکمیل سفارش خود در بازه زمانی فعال بودن این تخفیفهای موردی، میتوانید از آن بهرهمند گردید.
شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه:
خریدار متعهد میگردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید.
مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائهشده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار میبایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نماید.
تغییر شرایط و قوانین:
حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ میباشد.
بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
قوه قهریه:
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابلاجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و …) فروشگاه هیچگونه مسئولیتی ندارد.